به تک نیاز خوش آمدید

چربی گیرdaf - چربی گیر رستوران - سپتیک تانک ابسان سازه

چربی گیر :
چربی گیر (همچنین به عنوان رهگیر گریس ، دستگاه بازیابی گریس ، کپسول گریس و مبدل گریس نیز شناخته می شود) دستگاه لوله کشی (نوعی دام) است که برای رهگیری بیشتر گریس ها و مواد جامد قبل از ورود به سیستم دفع فاضلاب طراحی شده است. فاضلاب متداول حاوی مقادیر کمی روغن است که به مخازن سپتیک و امکانات تصفیه وارد می شود و یک لایه کفگیر شناور تشکیل می دهد.  این لایه کفگیر بسیار آهسته توسط میکروارگانیسم ها در فرآیند هضم بی هوازی هضم و تجزیه می شود. مقادیر زیادی روغن حاصل از تهیه غذا در رستوران ها می تواند یک مخزن سپتیک یا مرکز تصفیه را تحت فشار قرار دهد و باعث رهاسازی فاضلاب تصفیه نشده در محیط شود. چربی های با ویسکوزیته بالا و چربی های پخت و پز مانند گوشت خوک وقتی خنک می شوند ، جامد می شوند و می توانند با مواد جامد دیگر دفع شوند تا لوله های تخلیه را مسدود کنند.

چربی گیر به منظور حذف روغن (چربی نامحلول ) از پساب خروجی از فاضلاب آشپزخانه ، رستوران ها ، غذاخوری ها، فست فوده وکترینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه چربی گیر فایبرگلاس این شرکت در سایز ها و اندازه های مختلف و با توجه به نوع سفارش تولید می گردد.

شرکت مهندسی آبسان سازه آپادانا، با تکیه بر دانش فنی مهندسین و پرسنل اجرایی خود موفق به ساخت و تولید چربی گیرهای نسل جدید (نسل سوم) از پلیمرهای خاص و الیاف مقاوم در برابر خوردگی، نموده است.

چربی گیر

 چربی گیر DAF   

(جدا کننده های چربی) به همراه هوای محلول(DAF) (DESSOLVED AIR FLOTATION)

در چربی گیر ها به روش (DAF) جداسازی از طریق وارد کردن حبابهای ریز گاز (معمولاً هوا) به داخل فاز مایع صورت می‌پذیرد. حبابهای هوا به ذرات جامد می‌چسبند و نیروی شناوری مجموعه ذره و حبابهای گاز بقدری زیادی است که سبب صعود ذره به سطح می‌شود، بدین ترتیب می‌توان ذراتی را که چگالی آنها از مایع بیشتر است را نیز به صعود به سطح واداشت. صعود ذرات با چگالی کمتر از مایع (مانند روغن محلول در آب) را نیز می‌توان با این عمل تسهیل کرد.

استفاده از حباب های گاز یا هوا به منظور جداسازی ذرات معدنی و نیز در تصفیه پساب حاوی روغن بطور گسترده‌ای استفاده شده است.

بطور کلی فرآیند شناورسازی (در چربی گیر ) از چهار مرحله اساسی تشکیل می‌شود:

  1. تولید حباب (Bubble) در پساب روغنی.
  2. برخورد بین حبابهای گاز و قطرات روغن شناور در آب .
  3. چسبیدن ذرات روغن به حبابهای گاز.
  4. صعود مجموعه هوا – روغن به سطح آب یعنی جائیکه روغن (و نیز ذرات جامد معلق همراه آن) از آنجا جمع‌آوری می‌شوند.

یک سیستم DAF بطور معمول دارای قسمتهای زیر است:

  • پمپ فشار
  •  سیستم تزریق هوا
  •  مخزن اشباع سازی
  •  رگولاتور فشار (شیرفشارشکن)
  •  مخزن شناورسازی (دارای پخش کننده جریان ورودی)

 

سپتیک تانک

امروزه به دلیل مشکلات زیست محیطی پساب خروجی از واحدهای تولیدی و صنعتی باید استانداردهای زیست محیطی را داشته باشد. در تصفیه انواع فاضلابها به خصوص فاضلابهای بهداشتی از سپتیک تانک آبسان سازه  بصورت گسترده ای استفاده می شود.

سپتیک تانک یک واحد پیش تصفیه است که باعث کاهش بار آلودگی فاضلاب به میزان ۵۰ درصد می شود. فرآیندهای فیزیکی و بیولوژیکی اصلی ترین فرآیندهایی هستند که در این دستگاه باعث تصفیه فاضلاب می شوند. این فرآیندها عمدتا شامل ته نشینی، شناورسازی و فرآیندهای بی هوازی بیولوژیکی بوده که هرکدام بخشی از بار آلودگی را کاهش می دهند. این دستگاه یکی از تجهیزات تصفیه خانه به شمار می رود.

این دستگاه ابتدایی ترین سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی بوده که در شرایط بی هوازی (عدم حضور هوا) و در مدت زمان طولانی، سبب تصفیه فاضلاب انسانی می شود.

سپتیک تانک به صورت دستگاه پیش ساخته از جنس فایبرگلاس و پلی اتیلن تولید می شود. در صورت تمایل کارفرما احداث آن در محل مورد نظر به صورت بتنی امکان پذیر می باشد.

 

absanco.com

سپتیک تانک پلی اتیلن

ساختار داخلی سپتیک تانک

سپتیک تانک یک محفظه ضد آب ساخته ‌شده از بتن، فایبرگلاس، PVC یا پلاستیک است که از طریق آن آب سیاه و آب خاکستری برای تصفیه اولیه جریان می‌یابد. فرایندهای ته نشینی و بیهوازی در این مخزن، جامدات و مواد آلی را کاهش می‌دهند، اما این عملیات فقط تصفیه متوسط است. 

مایع از میان مخزن جریان می‌یابد و ذرات سنگین به کف مخزن سقوط می کنند در حالی که کفاب (‏عمدتا روغن و چربی) ‏به سمت بالا شناور می‌شود. در طول زمان، جامدات که به پایین می‌رسند به طور غیر هوازی تجزیه می‌شوند.

با این حال، نرخ تجمع سریع‌تر از نرخ تجزیه است، و لجن و کفاب انباشته باید به طور دوره‌ای حذف شوند. پساب مخزن سپتیک باید با استفاده از یک گودل خیس ‏یا یک میدان زه کشی ‏در زمین پراکنده شود، و یا از طریق یک لوله ‏به یک تکنولوژی تصفیه دیگر منتقل شود.

به طور کلی ، حذف ۵۰٪ از مواد جامد ، ۳۰ تا ۴۰٪ BOD و حذف log E. coli -1 را می توان در یک مخزن سپتیک با طراحی و نگهداری خوب انتظار داشت ، اگرچه بازده بسیار بستگی به شرایط بهره برداری، نگهداری و آب و هوایی دارد.

سایت بکوریتی ( خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ) پلتفرمی برای دسترسی به وب سایت های با کیفیت و با اتوریتی بالا همچون سایت ما می باشد.