به تک نیاز خوش آمدید

آموزش فارکس

اولین گام در آموزش فارکس تعریف آن است: “فارکس بازار خرید، فروش و تبدیل ارزهای مختلف است.” فارکس، بازار جدیدی است که در جهان رو به گسترش است و البته در ایران هنوز ناشناخته مانده است. فارکس بازار پر پتانسیلی هست و با حداقل امکانات می توان به آن دسترسی پیدا کرد و درآمد مناسبی کسب کرد، چه برای افراد داخل کشور و چه برای کسانی که قصد مهاجرت دارند و آموزش در این زمینه شغلی مناسب برای آنها در خارج از کشور مهیا می سازد.

  • برای افرادی که در بورس اوراق بهادار فعالیت داشته اند این بازار هم بازاری نسبتا آشنا به نظر خواهد رسید و البته با ویژگی های خاص:
  • بازار ۲۴ ساعته ، در هر ساعت از شبانه روز امکان خرید و فروش و یا برداشت پول از حساب وجود دارد (از دوشنبه تا جمعه)
  • نقدشوندگی بالا، ارزش روزانه معاملات 5 تریلیون دلار می باشد.
  • هزینه کم معاملات، که به نسبت سود، بسیار ناچیز می باشد
  • استفاده از هر دو جهت بازار، می توان از بالا رفتن یک ارز و یا از پایین آمدن آن سود کسب کرد.
  • شفافیت اطلاعات، با یک جستجوی ساده در اینترنت به منابع بسیار زیادی دسترسی پیدا می کنید.
  • (Leverage) اعتباری که در این بازار توسط کارگزار به مشتری داده می شود ۱۰۰ تا ۴۰۰ برابر سرمایه اولیه مشتری.
  • سود کسب شده در این بازار به هر مقداری که باشد معاف از مالیات است.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت نام در آلپاری

تاریخچه کوتاهی از آموزش فارکس

دومین گام در آموزش فارکس تاریخچه ی آن است، جالب است بدانید در گذشته افراد عادی با سرمایه اندک در این مارکت جایی نداشتند: کلمه FOREX از دو کلمه Foreign Exchange گرفته شده است و در واقع بزرگترین بازار مالی دنیا به حساب می آید. FX هم اختصار دیگری است که برای این بازار به کار می رود برخلاف بازارهای دیگر این بازار بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد. گردش مالی جالب توجه این بازار روزانه به 1.5 تریلیون دلار می رسد. این گردش مالی عظیم بیشتر از مجموع گردش های مالی روزانه بورس های سهام معتبر دنیاست. که این مساله باعث به وجود آمدن بازاری روان (liquid) و مطلوب برای انجام معاملات می شود. در این بازار معامله (trade) توسط بانک ها، کارگزاران، دلالان، موسسات مالی و اشخاص حقیقی صورت میگیرد “تریدها” از طریق خط تلفن و البته به صورت روز افزونی به وسیله اینترنت انجام می شود.

جالب است بدانید که تنها چند سالی است که سرمایه گذاران کوچک به این بازار دسترسی پیدا کرده اند. در گذشته به خاطر نیاز به سرمایه های کلان در این بازار اشخاص حقیقی کمتر وارد این بازار می شدند. اما امروزه به لطف اینترنت و البته رقابت های جهانی امکان دسترسی برای سرمایه گذاران خرد به وجود آمده است. فارکس بازار بین بانکی (INTERBANK) هم نامیده میشود امروزه بازار به درجه ای رسیده که کلمه بین بانکی به هر شخص یا موسسه مالی که آماده خرید یا فروش ارز باشد اطلاق می شود. فرضا یک آژانس مسافرتی که می خواهد یورو را با دلار عوض کند.

سوالی که معمولا مطرح می شود این است که چرا ارزها باید خرید و فروش شوند؟ پاسخ این سوال در روابط بین المللی نهفته است. سیاست گزاری دولت ها و بانک های مرکزی می تواند نقش مهمی در بازار فارکس بازی کند. بانک های مرکزی می توانند میزان عرضه پول را در جهت پایداری سیستم مالی کشور کنترل کنند .

امروزه بسیاری از شرکتها کالاهایشان را به کشورهای مختلف دنیا صادر می کنند. دریافت ها و پرداخت ها بر مبنای ارزهای مختلفی صورت می گیرد. همچنین سرمایه گزاری های خارجی در یک کشور به تبدیل پول نیاز دارد. مثال ساده تر مسافرت یک توریست است که در سفر به ارزهای گوناگونی نیاز پیدا می کند. و در این میان سرمایه گزاران و بورس بازان هم با دیدگاه های خودشان وارد گود می شوند تا سود ببرند. منبع: سایت آموزش باینری آپشن