به تک نیاز خوش آمدید

جدیدترین الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم های مهم گوگل :
آپدیت ها و الگوریتم های مهم گوگل نمی گذارند دنیای سئو بی تحرک و ساکن بماند ، چرا که دائما در حال تغییر هستن . اگر متخصص سئو هستید ، باید همیشه در رابطه با جدیدترین الگوریتم های گوگل برای سئو گوش به زنگ باشید چرا که گوگل منتظر تغییرات سایت شما نمی ماند و در این زمینه کمی بی رحم عمل می کند !
 
به همین دلیل در این مقاله قصد دارم مهمترین و جدیدترین الگوریتم های گوگل برای سئو را بررسی کنم و نکاتی بسیار مهم از آنها استخراج کنم.
الگوریتم های گوگل چیست ؟
من همیشه باز گوگل به عنوان خدای جنگ ( God Of War ) دنیای سئو یاد می کنم ! اگر جنگ و رقابتی هست به دلیل وجود گوگل و قوانین وضع شده اوست . اما گوگل تقریبا 20 سال است که تاسیس شده و اگر در مدت 20 سال این قوانین ثابت می بود ، طبیعتا جنگی باقی نمی ماند و همه چیز به سکون می رسید .
به همین دلیل یکی از کارهایی که هر ساله و حتی هر روزه انجام می شود ، آپدیت الگوریتم های گوگل است . الگوریتم هایی که مبنای همان قوانین هستند . بنابراین متخصصان سئو هیچ وقت نمی توانند از حرکت بایستند و بمدام باید اطلاعات خود را به روز کنند تا بتوانند در این رقابت پیروز شوند . به همین دلیل قصد داریم کار متخصصان را راحت کنیم و در این مقاله مهمترین و جدیدترین الگوریتم های گوگل برای سئو را بررسی کنیم . پس شناختن آنها موجب افزایش بازدید واقعی سایت شما می گردد .


انواع الگوریتم های گوگل :
قبل از اینکه الگوریتم ها را با یکدیگر بررسی کنیم ، بد نیست آنها را به دو دسته تقسیم بندی کنیم :
الگوریتم های اصلی  : آپدیت الگوریتم های که جز هسته اصلی گوگل هستند و این موتور جستجو را برای رتبه بندی بهتر یا فاکتورهای بهتر کمک می کند ، آپدیت هسته گوگل نامیده می شود . مانند الگوریتم RankBrain
الگوریتم های جانبی : الگوریتم های جانبی گوگل بر خلاف الگوریتم های هسته ،  صرفا به یک موضوع ثجانبی توجه دارند و سعی می کنند بهینه سازی هایی را در نتایج حستجو به صورت تخصصی انجام بدهند . به عنوان مثال الگوریتم پاندا
لیست چندی از مهمترین الگوریتم های گوگل
الگوریتم پاندا (Panda)
تاریخ انتشار : ۲۴ فوریه، ۲۰۱۱ (معادل ۵ اسفند، ۱۳۸۹)
آپدیت : ماهانه
وضعیت : تایید شده
هدف : کاهش رتبه سایت های دارای محتوای بی کیفیت
الگوریتم پاندا گوگل، الگوریتمی بود که به محتوای وب سایت ها نمره می داد و رتبه وبسایت هایی که محتوای بی کیفیت، اسپم و یا کوتاه (Thin) داشتند را کاهش می داد.
این الگوریتم در ابتدا جز الگوریتم های جانبی بود اما در ژانویه 2016 جزئی از الگوریتم های هسته گوگل شد . یکی از راه های مقابله با این الگوریتم استفاده از درج آگهی رایگان است .
الگوریتم پنگوئن (Penguin)
تاریخ انتشار : ۲۴ آوریل، ۲۰۱۲
آپدیت : ۲۵ می، ۲۰۱۲ – ۵ اکتبر، ۲۰۱۲ – ۲۲ می، ۲۰۱۳ – ۴ اکتبر، ۲۰۱۳ – ۱۷ اکتبر، ۲۰۱۴ – ۲۷ سپتامبر، ۲۰۱۶ – ۶ اکتبر، ۲۰۱۶
وضعیت : تایید شده
هدف : کاهش رتبه وبسایت های دارای لینک پروفایل اسپم یا دستکاری شده
الگوریتم پنگوئن گوگل قصد داشت تا رتبه وبسایت هایی را که با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه اقدام به لینک سازی می کردند را کاهش دهد. الگوریتم پنگوئن نیز یک الگوریتم جانبی بود که از اواخر سال ۲۰۱۶ به هسته گوگل پیوست و در لحظه عمل می کند. به این معنی که سایت های متخلف سریع تر شناسایی و پنالتی می شوند. یکی از راه های مقابله با این الگوریتم خرید رپورتاژ است .
الگوریتم دزد دریایی ( Pirate )
تاریخ انتشار : 10 آگوست ، 2012
آپدیت : اکتبر 2014
وضعیت : تایید شده
هدف : کاهش رتبه وبسایت های گزارش شده ، مبنی بر نقض کپی رایت
بیشتر وبسایت هایی که پس از ارائه این الگوریتم دچار کاهش رتبه بندی شدند ، وبسایت هایی بودند که اکثر محتوای آنها کپی رایت را نقض می کرد ؛ مثل وب سایت هایی که فیلم ها و موزیک ها و کتاب ها را به رایگان برای دانلود به اختیار کاربران قرار می دادند .
الگوریتم کبوتر(Pigeon)
تاریخ انتشار : ۲۴ ژولای، ۲۰۱۴
 آپدیت : ۲۲ دسامبر، ۲۰۱۴
 وضعیت : تایید شده
هدف : ارائه محتوای با کیفیت و محلی مرتبط به کاربر
الگوریتم کبوتر به طور شگفت انگیزی نتایج جستجوی گوگل را دستخوش تغییر کرد . به کمک این الگوریتم ، موقعیت مکانی و فاصله ، دو فاکتور مهم در رتبه بندی جستجو هستند .
به کمک این الگوریتم ، سایت های راهنما و دایرکتوری محلی رتبه های بهتری در نتایج جستجو دریافت کردند و همچنین ارتباط و انسجام بیشتری میان موتورهای جستجوی گوگل و نقشه گوگل (Google Map) ایجاد شد.
الگوریتم موبایل فرندلی (Mobilegeddon)
تاریخ انتشار : 21 آوریل 2015
آپدیت : -
وضعیت : تایید شده
هدف : ارتقا رتبه وبسایت هایی موبایل فرندلی و کاهش رتبه سایت هایی که برای موبایل بهینه نشده اند .
این الگوریتم وظیفه این را دارد که از بهینه بودن وبسایت ها برای صفحه نمایش موبایل ، اطمینان حاصل کند . به عبارتی این الگوریتم تلاش می کند هنگامی که کاربری اقدام به جستجو از طریق موبایل خواهد کرد ، نتایج جستجو شامل وبسایت هایی باشند که برای موبایل بهینه سازی شده اند . همچنین سعی می کند رتبه سایر وبسایت ها را کاهش دهد. توجه کنید که این الگوریتم در جستجوهایی که توسط دسکتاپ صورت می گیرد، هیچ تغییری اعمال نمی کند.