به تک نیاز خوش آمدید

ویزا و تور تایوان

معرفی تایوان:

تایوان، با نام رسمی جمهوری چین ، کشوری در شرق آسیا است که از جزایر تایوان، پنگهو، کینمن، ماتسو و تعدادی جزیرهٔ کوچک دیگر تشکیل می‌شود که همگی در سواحل شرقی چین واقع شده‌اند. این کشور از راه دریا از غرب با جمهوری خلق چین، از شمال شرق با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه است.
دولت جمهوری چین در ۱۰ اکتبر ۱۹۱۱ در پی قیام ووچانگ تشکیل شد و در ۱ ژانویه ۱۹۱۲ رسمیت یافت. این دولت در گذشته بخشی از سرزمین اصلی چین و جمهوری مغولستان را در بر می‌گرفت. این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم مجمع‌الجزایر تایوان و پنگو را از ژاپن باز پس گرفت و قانون اساسی جدیدی را در سال ۱۹۴۷ به تصویب رسانید. اما در پی جنگ داخلی چین در سال ۱۹۴۹، کومینتانگ حزب حاکم کشور تمامی سرزمین اصلی این کشور را به حزب کمونیست چین واگذار کرد. در نتیجه دولت جمهوری چین به ریاست چیانگ کای‌شک در جزیره تایوان مستقر شده و شهر تایپه را به عنوان پایتخت موقت دولت در تبعید این کشور برگزید و خود را همچنان دولت مشروع سرزمین اصلی چین و مغولستان می‌دانست. این در حالی است که از آن هنگام تاکنون دولت جمهوری خلق چین بر سرزمین اصلی حکومت می‌کند.
بیش از چهار پنجم مردم تایوان از قوم هان می‌باشند که بین قرن هفتم تا نهم میلادی به این جزیره مهاجرت کردند. پس از آن از قرن دوازدهم میلادی مالایایی‌ها و اقوام فوکیئن و کوانگ تونگ در این جزیره ساکن شدند. نژاد مردم آن ۸۴ ٪ تایوانی و ۱۴ ٪ نیز چینی می‌باشد، همچنین دین ۹۳ ٪ مردم تایوان، مخلوطی از بودایی، آیین کنفیسیوسی و تائویست و ۵ ٪ نیز مسیحی هستند. زبان رسمی تایوانی‌ها، زبان ماندارین است. زبان‌های تایوانی و زبان هاکا نیز رایج است.

وضعیت آب و هوایی تایوان:

وضعیت آب و هوایی در فصل پاییز در کشور چین تایپه کمی متغیر است به طوریکه در برخی از ایام هوا گرم است و در برخی از ایام هوا خنک تر می شود البته که پاییز در بخش های شمالی این کشور با بخش های جنوبی فرق دارد. یک موضوع مهم دیگر اینکه وضعیت گردشگری در کشور چین تایپه در رده بندی های مشخصی تغییراتی داشته است
اغلب افرادی که با تور به کشور چین تایپه سفر می کنند فصل پاییز را بهترین گزینه می دانند، در این ماه در کشور چین تایپه میزان بارش باران کم بوده و همینطور دمای هوا در مطلوب ترین شکل ممکن قرار دارد به طور کلی می تواند آب و هوای کشور چین تایپه را در وضعیت نیمه حاره قرار دارد و البته که موقعیت مکانی این کشور سبب شده است که آب و هوای آن تحت تأثیر بادهای موسمی دریایی باشد. در اغلب ماه های سال این کشور دارای آب و هوای مرطوب است به طوریکه فضای تابستان برای سفر بسیار آزار دهنده خواهد بود. در این فصل از یک طرف گرمای هوا زیاد است و از سمت دیگر باران های زیادی می بارد که مشکل ساز خواهد بود.

تایوان

جاذبه گردشگری تایوان:

فستیوال فانوس آسمانی پینگسی یک فضای بسیار جالب ایجاد می کند به طوریکه مردم یک منطقه را دور هم جمع می کند و فانوس های زیادی به هوا فرستاده می شود، فرستادن فانوس به آسمان در کشور چین تایپه سبب می شود که جشن های سالانه روز به روز بهتر شود و البته که فرهنگ های بومی زیادی نیز در این فستیوال دیده می شود. این جشن تلفیقی از نشانه های مذهبی و تاریخی و فرهنگی است و در سطح ملی برگزار می شود. فستیوال فانوس یا فستیوال نارنجی یکی از جشن های بسیار جذاب است.
 

معابد فو گوئِنگ شان:

پایگاه یک جنبش مذهبی بین المللی بودایی تازه کار چینی در میان این مجتمع عظیم قرار گرفته است و امروزه درب آن به روی بازدید کنندگان باز است.

تایوان

پارک ملی یوشان:

این پارک ملی پر از تعداد زیادی قله های مرتفع، دره های عمیق و باریک، گردنه های سرسبز و باشکوه و صخره های با شیب بسیار تند می باشد. به دلیل موقعیت مکانی نسبتاً دور دست آن، این پارک همچنان طبیعت خارق العاده و دست نخورده خود را حفظ کرده است

تایوان

پارک ملی کِنتینگ:

این پارک ملی که در شبه جزیره تایوان واقع شده، به علت وجود در یکی از جزایر جنوبی از این شبه جزیره، چشم اندازهای نفس گیر و بی نظیری را از اقیانوس به نمایش می گذارد. همچنین این پارک خانه ای برای گونه های مختلفی از انواع حیوانات و همینطور گیاهان است

تایوان

پارک ملی تاروکو:

این پارک ملی دارای مسیرهای بی شماری است که به ماجراجویان اجازه می دهد تا در میان طبیعت زیبا و خارق العاده آن که نظیر آبشارها، دره باریک تاروکو و رودخانه لیوُ به گردش بپردازند. یکی از هیجان انگیز ترین و غیر طبیعی ترین ویژگی های دیدنی در این منطقه، دره هایی هستند که از سنگ مرمر به وجود آمده اند

جنگل تایپینگ شان:

این منطقه تفریحی از جنگل ملی تایپینگ شان، بخش بسیار عظیمی را در منطقه ای کوهستانی پوشش می دهد و دارای مناظر دیدنی و پر ابهتی است. این مناظر شامل رودخانه ها، نهرهای آب، زمین های سرسبز و باشکوه، دریاچه ها و کلی نقاط دیدنی دیگر بر فراز یک منطقه طبیعی با چشم اندازی نفس گیر می باشند تا آن را به مکانی استثنایی برای بازدید گردشگرها تبدیل کند.

تایوان

ویزای تایوان:

ویزای تایوان برای اتباع ایرانی ویزای بیزنس بوده و ارائه دعوتنامه  از سوی مسافران که مشخص نماید به چه دلیلی و در چه تاریخ قصد سفر به تایوان را دارند، الزامی می باشد.
در تورهای نمایشگاهی که توسط آندیا سیر برگزار می گردد زمانی نیز برای بازدید از تایوان و آشنایی با شهر تایپه برنامه ریزی شده است و البته چنانچه مسافران قصد اقامت بیشتر در کشور تایوان را داشته باشند با هماهنگی قبلی این امر امکان پذیر می باشد.
ویزای توریستی کشور چین تایپه یک ویزای یکبار ورود است که برای فضای گردشگری صادر می شود و بعد از اتمام مهلت ویزا فرد باید چین تایپه را ترک کند. ویزای توریستی چین تایپه به صورت چند بار ورود نبوده و تنها ویزای تجاری این کشور چند بار ورود است.

تایوان

مدارک ویزای تایوان:

1- اصل گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار (پاسپورت مسافر امضا شود)
2-دعوتنامه نامه (روی سربرگ شرکت دعوت کننده باشد ومشخصات کامل شرکت ،اسم شخص دعوت کننده قیدگردد)
3-جواز کسب ، روزنامه رسمی ، مدارک شغلی معتبر یا گواهی اشتغال به کار(به لاتین و مهر لاتین و با ذکر سمت ، تاریخ شروع به کار و حقوق به دلار)
 4- نامه درخواست ویزا ( به لاتین و مهر لاتین با ذکر سمت و شماره پاسپورت و تاریخ شروع بکار و دلیل سفر و مدت اقامت)
5- گواهی تمکن مالی آخرین مانده حساب به دلار( بالای 5000دلار) و  پرینت گردش حساب 3 و یا 6 ماه گذشته
6- 3 قطعه عکس 4*3رنگی جدید پشت زمینه سفید( حداکثربرای3ماه گذشته)
7-(LC, INVOICE, T/T, PAYMENT) سوابق کاری با طرف تایوانی
8- بیزینس کارت (کارت ویزیت به لاتین)   
9- فرم تعهد نامه   
10-رزرو هتل و  ووچر هتل
11 -پر کردن فرم مشخصات فردی   
12-تکمیل و امضا اپلیکنت        
Authorization Letter-13

مدت زمان اقامت ویزای تایوان :

ویزای این کشور  بسته به نوع مدارک ارائه شده و    افسر مربوطه در کنسولگری 14 و یا 30 روزه می باشد.