به تک نیاز خوش آمدید

وکیل پایه یک الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع

در این مقاله در مورد دو مسئله حقوقی، نکات کاربردی در مورد الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع و جرم مزاحمت تلفنی ، از دیدگاه حقوقی و قضایی بحث می کنیم و با مواردی که وکیل پایه یک دادگستری در روند دادرسی می تواند کمک کننده واقع شود، آشنا می شویم. این مقاله شامل اطلاعات کلیدی و مفید طرح دعوی در روند تنظیم سند رسمی ملک مشاع و جرم مزاحمت تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری است. امروزه، بخش عمده ای از جامعه، تلفن خانه و تلفن همراه دارند. تقریبا هر کسی یک بار با پدیده مزاحمت تلفنی در زندگیش مواجه شده است. جرم مزاحمت تلفنی عبارت است از یک فعل عمدی آگاهانه که در اینگونه موارد مزاحم با استفاده از تلفن یا سایر وسایل مخابراتی، بدون جهت، ضمن اشغال خط تلفن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی، موجبات اذیت و آزار و سلب آسایش طرف دیگر را فراهم کند. این دسته از مزاحمت ها از چیزهای ساده ولی اذیت کننده مثل فروش تلفنی تا تماسهای تلفنی درباره بردن جایزه در مسابقه ای که حتی شرکت نکرده اند، تنوع دارند. از مثالهای دیگر آن میتوان به پیامهای کوتاه بازاریابی ناخواسته، تماسهای بی صدا و از دست رفته و پیامکهای هرزنامه ها که منجر به آسیب و ناراحتی گسترده میشوند اشاره کرد. در بعضی موارد مزاحمت تلفنی در نهایت سبب میشوند افراد سرمایه زندگی خود را از دست بدهند، چون که آنها جذب کلاهبرداران شیاد شدند. تماسهای ناخواسته بازاریابی با هرکسی که صریحا مخالفت خود را در برابر همچین تماسهایی بیان کرده و به تماس گیرنده گفته که تمایلی به تماس بازاریابی ندارد نباید گرفته شود.

افراد سالخورده بیشتر در معرض این نوع کلاهبرداری قرار دارند. پیامهای از روی بدخواهی، دشنام و فحش و تهدید، چه از آشنا و چه از غریبه جرم تلقی میشود. در صورت دریافت تماس هایی که در زمره مزاحمت تلفنی قرارمیگیرند، باید فورا با شرکت اپراتور تلفن تماس بگیرید و گروه پشتیبانی تماس مزاحم را از آنها بخواهید.

وکیل پایه یک الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع

مهم نیست که شما هویت تماس گیرنده را میدانید یا نه. به آنها واضح بگویید تماس گیرنده چه گفت. در بعضی شرایط، به خصوص اگر تماس گیرنده تهدید کند، شرکت اپراتور به شما پیشنهاد خواهد کرد که با پلیس تماس بگیرید. گاها اپراتور خدماتی پیشنهاد می دهند که میتواند از تماس مجدد تماس گیرنده با شما جلوگیری کند. در واقع در این نوع سرویس هرگونه تماس شماره ناشناس با شما رد تماس خواهد شد. در سری اقدامات کشورها، رایگان سازی این خدمات در اولویت قرار دارد. شرکت اپراتور در برابر این نوع تماسها مسئولیت قبول میکند و به شما پشتیبانی لازم را خواهد داد.

اگر تهدید به صورت مستقیم شما و خانواده شما را هدف میگیرد و شما باور دارید این تهدیدها میتوانند عملی شوند، باید به پلیس اطلاع دهید.

اقدامات قضایی لازم در برابر مزاحمت تلفنی:

تماسهای بازاریابی که در حکم مزاحمت تلفنی قرار دارند، قوانین بازاریابی را مستقیما نقض میکنند. مدیران شرکت هم در این زمینه مسئول و خاطی تلقی میشوند و با همکاری با وکیل پایه یک دادگستری، می توانید علیه آنها طرح دعوی کنید. بسیاری از تماسهای ناخواسته بیصدا از سیستمهای خودکار مراکز تبلیغاتی منشا می یابد. ممکن است مشتری با برداشتن تلفن و شنیدن صدای گوینده پیغام گیر تلفن را قطع کند، پیش از آنکه از مقصود تماس اطلاع بیابد. هرگونه تماس خودکار باید با رضایت مشترک صورت گیرد.

اغلب کشورها در این زمینه اقداماتی را تدارک دیده اند. از جمله این اقدامات جریمه هایی است که آستانه جرائم ممکن در زمینه مزاحمت تلفنی را به صورت جدی پایین می آورد. این جرائم حتی دامانگیر مدیران و مسئولین عالی رتبه شرکت هم میشود. بدین صورت شرکت با بیان ورشکستگی نمیتواند از پرداخت جریمه ها شانه خالی کند و با نام دیگر به فعالیت تجاری خود ادامه دهد.  تماسهای یک طرفه بی اعتبارند و قابلیت مسدود کردن و شناسایی هویت وجود تماس گیرنده دارد. شرکتهای اپراتور در راستای ایمن سازی تماسهای تلفنی و شناخت هویت مزاحمین تلفنی باید گامهایی بردارند. حتی به طور کلی براندازی و از دسترس خارج کردن شماره تماسی که به طور مداوم برای ارعاب و اضطراب هایی از قبیل مزاحمت تلفنی و ارتکاب به کلاهبرداری استفاده میشود، میتواند در فهرست اقدامات قرار بگیرد.

این نوع مزاحمت های تلفنی قابل پیگیری و شکایت هستند. شما میتوانید شکایت خود با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری ثبت و پیگیری کنید.

الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع

زمانی که شخص اقدام به خریداری ملک به موجب مبایعه نامه کرده باشد، ملک باید شرایط پیرو را حائز شود: باید سند رسمی داشته باشد؛ و سند به نام شخص فروشنده باشد. در مواردی ممکن است فروشنده بنا به دلایلی از انتقال سند رسمی ملک به نام خریدار خودداری نماید. فروشنده از انجام تعهد خود در خصوص انتقال سند رسمی استنکاف نماید ، خریدار باید الزام به تنظیم سند رسمی انتقال ملک را از دادگاه بخواهد. در چنین مواردی خریدار می تواند با تقدیم دادخواست با کمک وکیل پایه یک دادگستری، الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی انتقال ملک به نام خود را از دادگاه بخواهد. در نظر داشته باشید که در مبایعه نامه دو طرف معامله بایستی تعهدات طرف مقابل را قبول کنند. چنانچه یکی از طرفین تعهدات را قبول ننماید، این سند دیگر مبایعه نامه به حساب نمی آید.

آخرین مرحله در عملیات فروش و انتقال رسمی یک ملک، ثبت امضا طرفین در دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی است که حضور طرفین را الزامی می سازد.

این الزام در املاک مرهونه بدین صورت است که باید تا زمان فک رهن صبر کرد چون تا زمان آزاد کردن سند ملکی که در رهن و گرو بانک بوده است، نمیتوان سند تنظیم کرد؛ مگر مرتهن (شخصی که ملک در رهن او است) به این موضوع رضایت دهد. برای خرید و فروش املاک باید حتما آن‌ها را از حالت رهن خارج کنیم.

هنگام انعقاد قرارداد دو طرف زمان و تعهدات مشخصی را برای انجام آن تعیین می‌کنند. این زمان منوط به تسویه خریدار در مدت زمان مشخص است. در غیر این صورت، حضور در دفترخانه و انتقال سند رسمی پس از ۲ ماه از انعقاد قرارداد انجام می شود. معمولا فروشندگان به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن قیمت ملک و عدم توانایی بر انجام تعهدات مانند فک رهن از انجام تعهدات خود و پایان رساندن انتقال رسمی خودداری می‌کنند. این در حالی است که مبلغ زیادی از ثمن معامله را نیز دریافت کرده‌اند.

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری پیش از تنظیم سند رسمی

خریدار پس از انجام تعهدات خود در زمان مشخص شده، در دفترخانه حضور پیدا می‌کند تا با حضور فروشنده، مراحل انتقال سند رسمی به صورت کامل انجام شود، در غیر این صورت خریدار باید گواهی عدم حضور فروشنده به تاریخ همان روز را از دفترخانه اخذ کند. در صورت عدم تعهد فروشنده به حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی خریدار اقداماتی باید صورت گیرد که وکیل پایه یک دادگستری در روند قضایی رسیدگی می کند. خریدار ابتدا باید مطمئن شود که سند ملک در رهن بانک نباشد. سپس بررسی کند تا سند ملک توسط مراجع قضایی بازداشت نباشد. در نهایت اطمینان حاصل یابد سند رسمی به نام فروشنده است.

وکیل پایه یک الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع

در برخی از قراردادها به صراحت بیان میشود که اگر فروشنده برای تنظیم سند رسمی حضور نیابد، باید مبلغی را که به آن مبلغ وجه التزام می گویند بپردازد. فروشنده صاحب اختیار است که در صورت عدم حضور برای تنظیم سند، مبلغ مندرج در قرارداد را بپردازد. خریدار نیز در صورت عدم حضور فروشنده می‌تواند یا الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع یا وجه التزام را مطالبه کند. ممکن است در قولنامه فروشنده به هردو تعهد کند بدین صورت که در مبایعه ‌نامه درج شود اگر فروشنده در انجام تعهد خود تاخیر کند، باید علاوه بر تنظیم سند، مبلغ وجه التزام را نیز پرداخت کند. وکیل پایه یک دادگستری با دانش حقوقی خود میتواند این مبلغ را از طرف دعوی بستاند.

در صورت نداشتن قرار تنظیم سند با فروشنده، خریدار ابتدا از طریق دادگاه با اظهارنامه به فروشنده زمان و مکان حضور برای تنظیم سند رسمی را اطلاع می‌دهد. اگر او در زمان مشخص شده حاضر نشد، خریدار، دعوای الزام به تنظیم سند را با وکیل پایه یک دادگستری مطرح می‌کند.

در فرضی که فروشنده مالک نیست و مال غیر را فروخته است، نمی‌توانیم تنظیم سند رسمی را از او مطالبه کنیم. فقط می‌ توانیم از او به علت فروش مال غیر با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری، شکایت کنیم.

قانون پیچیدگی و ظرافتی را داراست که وکیلان پایه یک دادگستری با به روز نگه داشتن اطلاعات خود در زمینه های حقوقی، در نهایت موجبات احقاق حق شما را فراهم می آورند.جهت دریافت مشاوره رایگان واز وکیل پایه یک دادگستری به سایت ما به نشانی https://iranilawyers.com مراجعه نمایید.